تک آشپز

دستورات غذای- دسر- کیک و شیرینی

تک آشپز

دستورات غذای- دسر- کیک و شیرینی

  • ۰
  • ۰

آلو سیاه یکی از انواع آلوها و از خانواده شلیل و هلو می باشد که دارای طعم و مزه خاص بوده و غنی از مواد معدنی و ویتامین هاست؛ از این میوه در تهیه مربا، نوشیدنی و مارمالاد استفاده فراوانی می کنند در این آموزش قصد داریم شربت آلوسیاه را آموزش دهیم.

طرز تهیه شربت آلو سیاه

طرز تهیه شربت آلوسیاه:

بین آلو لایه لایه شکر بریزین و یک شب استراحت بدین. بعد از اینکه آلو آب انداخت اون رو روی حرارت ملایم قرار بدین تا شکر حل بشه و شربت قوام بیاد.

آلو ها رو از داخل شربت در بیارین و در صورت تمایل صاف کنین و به مصرف مارمالاد برسونین. شربت رو بعد از خنک شدن درون شیشه ریخته و در یخچال نگهداری کنین.
‼️مرتب کف روی شربت رو بگیرین تا شربت شفاف و زلالی داشته باشین

‼️زمان پخت طولانی باعث میشه شربت خوشرنگی نداشته باشین
‼️برای خوش رنگ تر شدن مربا و بیشتر قرمز شدنش میتونین این کار رو انجام بدین : پوست آلو ها رو با نصف استکان بگذارید چند جوش بزنه و قشنگ رنگش در بیاد. صافش کنید و به شربت در حال جوش مربا اضافه کنید.
‼️میتونید قبلش پوست آلو ها رو بگیرید، به این شکل که آلوها رو چند دقیقه در آبجوش بجوشونید و پوستشون که کمی بلند شد آبکش کرده و به راحتی پوستشون رو بگیرید.

مواد لازم برای تهیه آلو سیاه:

مواد لازم مقدار مواد
آلو سیاه   1 کیلو گرم
شکر  1 کیلو گرم

 

 

  • ۹۹/۰۱/۳۱
  • پیام سرا وبلاگ سایت

شربت آلو سیاه

طرز تهیه شربت آلو سیاه

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی